search england language

DJI Mavic Pro alebo horúca novinka DJI Mavic Air? Dilema každého dronového nadšenca - RECENZIA

Ak rozmýšľate nad kúpov dronu, tak v novej recenzii od Patrika Paulínyiho získate cenné informácie.

Ak sa aspoň trochu zaujímate o natáčanie videí, alebo filmovanie a láka vás kúpa nového drona, tak v tomto článku si prídete na užitočné informácie. Dron je v dnešnej dobe veľmi populárna zábavka na natáčanie videí. Samozrejme, že to nie je hračka pre deti. Táto skvelá technologia umožňuje filmárom a milovníkom natáčania videí, skvelé možnosti v ich tvorbe. Vďaka dronu môžete zachytiť zábery z vtáčej perspektívy, ktoré sa vám zo zeme nepodaria. Existuje naozaj veľa výrobcov a druhov dronov, ktoré môžete na trhu nájsť. Musím podotknúť, že táto forma natáčania videí, nie je vôbec lacná záležitosť a preto ak si budete chceť zaobstarať naozaj kvalitného drona, budete sa musieť "buchnúť po vačku".

Rád by som vám predstavil a v krátkosti opísal dva druhy dronov od výrobcu DJI.

DJI MAVIC PRO

Nový systém prenosu obrazu s názvom OcuSync prináša výrazne zlepšenia. Dosah obrazu vysielaného z Mavic je pre krajiny v EÚ 4 km (v USA je to až 7 km). Ak patríte medzi začínajúcich letcov, tak veľká výhoda je, že Mavic je vybavený siedmimi senzormi. Z toho päť kamier slúži na vyhýbanie sa prekážkam. Sú umiestnené vpredu a zospodu. Mavic ma tiež dva ultrazvukové senzory, redundantné senzory a 24 procesorov. Kamerový systém vytvára počas letu 3D obrazy a preto dokáže sledovať okolie na vzdialenosť 15 metrov dopredu a 10 metrov pod ním. Pri odlete si Mavic za pomoci pozičných kamier nahrá krátke video povrchu pod ním a spáruje ho s GPS súradnicami. Pri pristávaní sa presne zladí s nahratým snímkom a pristane takmer na milimeter presne. Okrem nahrávania podáva Mavic skvelé výkony aj počas letu, kedy je schopný dosiahnuť až 27 minút letového času a dokáže preletieť až vzdialenosť 13 km. Nahráva kvalitné 4K video pri 30 snímkach za sekundu a obsahuje miniatúrny a precízne vyrobený 3-osí gimbal, ktorý zabezpečuje stabilizáciu obrazu aj vo veľkej rýchlosti. Dokáže vytvoriť 12 megapixelové fotografie vo formáte Adobe DNG RAW, vďaka čomu sa vám budú lepšie upravovať. Vďaka funkcii ActiveTrack označíte konkrétny pohybujúci sa objekt a Mavic ho bude automaticky nasledovať. Ak nechcete lietať rýchlo, pri zapnutí Tripod módu sa Mavic bude pohybovať pomalšie a bezpečnejšie. Na riadenie DJI Mavic používate virtuálne joystiky na obrazovke svojho mobilu a rovnako máte plný prístup k inteligentným letovým módom. Všetky vaše zábery nahrané na DJI Mavic môžete bez problémom editovať v aplikácii DJI GO na svojom smartfóne.

DJI Mavic Air

Najnovší model vám prináša vysoký výkon, množstvo nových automatických funkcií, alebo možnosť automatického sledovania niekoľkých objektov naraz. Malý, skladací dron je vybavený 4K kamerou umiestnenou na 3-osom stabilizátore, výkonným senzorovým systémom FlightAutonomy 2.0 a letovú dobou 21 minút. Okrem horizontálnej, vertikálnej a 180° panorámy vie Mavic Air vyskladať 25 obrázkov za 8 sekúnd. HDR algoritmy pomôžu zabezpečiť správne nastavenie expozície podľa svetelných podmienok. Okrem slotu pre Micro SD kartu je Mavic Air vybavený 8 GB vnútorným úložiskom6 režimov QuickShots - Rocket, Dronie, Circle, Helix, Asteroid a Boomerang. Zaobstarajú kvalitné zábery bez toho, aby ste museli rozmýšľať, ako taký záber natočiť. So svojím dronom môžete zažiť skvelú zábavu, pretože dokážete vzlietnuť a pilotovať ho môžete pomocou gest. Opäť nechýba aplikácia DJI GO 4 v ktorej môžete svoje videá upravovať a okamžite zdieľať na sociálnych sieťach. Asistenčné systémy pilotáže (APAS) umožňujú aktívne prekonávať prekážky, takže naplánujú vhodnú a bezpečnú trasu.

Recenzií na tieto drony v písomnej a video forme je naozaj veľa. No ak sa rozhodujete práve nad týmito dvoma druhmi, tak tento článok by vám mohol pomôcť pri výbere. Ak máte dostatok financí môžete sa pustiť do výberu. Dnes existuje aj viacero obchodov, ktoré tieto drony používajú, takze si môžete vyskúšať ktorí z dronov vám vyhovuje najviac. Okrem písomnej recenzie a informácií o produktoch, by som rád upozornil aj na video recenziu, ktorú pripravil skúsený filmár Patrik Paulínyi. Vo videu vám predstaví najnovší model, jeho výhody, výbavenie a predvedie ako sa s ním lieta.

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho medzi svojimi priateľmi a inšpirujte ľudí vo svojom okolí.
Nezabudnite sledovať náš facebook a instagram kde budú pribúdať ďalšie príspevky či zaujímavé články a samozrejme si kliknite aj na náš YouTube kanál.

Zdroj: youtube.com, dji.com, facebook.com/Patrikpaulinyivideo/